Första dagen

Hej allihopa! Idag besökte vi för första gången barnhemmet Bangdik Dee. Och det är med gråt i halsen och ett brustet hjärta jag skriver dessa orden. Förhållanderna på barnhemmet var värre än väntat. 
Vi insåg med ens att leksaker och nya kläder inte var den största bristen. Vi har nu även som uppdrag att betala en renovering på huset. Väggarna är inte klara så arbetare behöver anställas och vi vill gärna måla dom efteråt. En av ägarna för barnhemmet är enormt tacksam för den hjälp vi nu kan ge till dom.
Ni har fortfarande chans att hjälpa till, bidra och vara en del av denna hjälp. Vi och barnen behöver ALL hjälp som är möjlig. Ni kan föra över pengar genom att kontakta mig (Emma) eller Minette.

Orden som gjorde mest ont att höra var när vi fick reda på under vilka förhållande dessa oskyldiga små barn har tvingats leva under. En flicka, drygt 2 år gammal föddes i fängelset där hennes mamma avtjänar ett livstidsstraff då hon sålt droger. En pojkes mamma dog när han var 3 månader gammal, när hans pappa gifte om sig och fick nya barn var denna pojke inte längre älskad. En flicka kan inte längre bo med sin ensamstående mamma då pengarna inte räcker. 
Våld och slag. Föreställ er ett oskyldigt litet barn som får ett slag utan att över huvud taget ha gjort någonting dumt.
Detta är saker som får mig att bli så arg, ledsen och förtvivlad. Det är en orättvis värld vi lever i. 

Men, mitt i allt elände, genom mörka moln skiner ändå solen, och kan ni förstå hur? 
Jo för att det finns hopp, för att en man och hans fru har valt att ägna sina liv åt dessa 16 barn och kämpar varje dag för att dom ska må bra. Dessa människor har gjort så att barnen inte längre är rädda, dom har fått barnen att känna trygghet! 
Nu ska ni få se bilder tagna från idag. En bild säger mer än tusen ord, så bilderna kommern antagligen att
 beröra mer än min text.

Kärlek till er där hemma. Ta hand om varandra och var glada för det ni har! 


 






Kommentarer
monica johansson

Hej tjejer!!! Jag blev mycket tagen och rörd av att se bilderna och läsa eran text, kommer att stötta er. kram monica

2012-12-12 @ 19:04:12
Linda Andersson

Tjena På er tjejer!
Jag blev tagen av ditt( Minette) samtal och röst när du berätta, så jag vill oxå stötta med lite till!!! kram Linda

2012-12-12 @ 19:15:16
Helena Andersson

Hej tjejer!!
Jag vill gärna bidra med en liten slant! Hur gör jag då?
Kram Helena

Svar: Hej Helena!! Det är jättetacksamt!! Du för över pengar till mitt konto så räknar vi om de i Bath och allt går direkt till saker till barnhemmet :) du kan skriva till mamma så får du mitt kontonummer där :) KRAM
Minette Sandberg

2012-12-12 @ 23:28:23
Helena Andersson

Hej igen!
Jag skriver till Linda med en gång!! Var nu rädda om er! Hoppas ni får något som iaf liknar Lucia :) Kram

2012-12-13 @ 09:30:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0